Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hon na Širokka

29. 2. 2008

Pravidla Honu na Širokka


Vítězí družstvo, které bude mít na konci hry nejvíce bodů.

Body lze získat:

 a) získáním ježka v kleci
b) získáním lístku Rychlých šípů
c) získáním tázacího lístečku hráče z jiného družstva

 Ježek v kleci

 • Ježka lze získat od Širokka, nebo od hráče, který Širokka chytil. Pokud hráč chytne Širokka (dotkne se ho), Širokko zvedne ruku a všichni hráči, kteří ho vidí, se musí zastavit. Poté Širokko předá jednoho ježka tomu, kdo jej chytil. Jakmile Širokko máchne rukou, všichni ostatní hráči zavřou oči a počítají do třiceti (sekund) -Širokko a hráč, který obdržel ježka, mezitím zmizí (různými směry). Za půl minuty se můžou opět všichni (včetně úspěšného chytače) zapojit do honu na Širokka znova.
• Body se družstvu připíší až tehdy, jakmile někdo z jeho hráčů odevzdá ježka na skautském středisku k zápisu. Hraje se hodinu a půl -ježci přinesení v první půlhodině hry mají největší hodnotu, naopak ježci z poslední půlhodiny hry jsou za nejméně bodů.
• Od jiného hráče lze ježka získat opět dotykem, avšak pouze ve Stínadlech (na Trávníkách). Pokud zde chycený hráč ježka vlastní, musí jej vydat bez odporu a neprodleně (jako to dělá Širokko). Také v tomto případě je úspěšný hráč povinen chycenému poskytnout náskok 30 sekund na útěk (ale může sledovat, kterým směrem odběhne).
• O případné získání ježka zpět se může chycený hráč pokusit, ale také až za dobu 30 sekund.
• Mimo Stínadla je hráč povinen vydat ježka pouze Rychlým šípům.

Lístek Rychlých šípů a tázací lístečky

 
• Před hrou je tajně určena skupina Rychlých šípů. Každý Vont (hráč) se je může pokusit odhalit. K tomuto účelu dostane před zahájením hry 5 tázacích lístečků, které si podepíše. Vont se může kdykoliv během hry dotknout podezřelého hráče a zeptat se ho, zda je členem Rychlých šípů. Kdo se však chce zeptat, musí tázanému vydat jeden ze svých tázacích lístečků. Tudíž má každý pět pokusů na odhalení Rychlých šípů. Pokud uhádne, získá od odhaleného jeden lístek Rychlých šípů, který je na konci hry (dobře) bodově odměněn, ovšem jen pokud byl odnesen na středisko včas (před ukončením hry). Lístek Rychlých šípů navíc nemůže být tazateli odebrán.
• Na konci hry se budou počítat tázací lístečky získané jen od vašich protihráčů, nikoliv vaše. (tip: ve skupině jich máte celkem 25, když využijete všechny -jeden vždy na jednu skupinu -jistě Rychlé šípy odhalíte)
• Rychlé šípy váš tázací lísteček vymění za lístek Rychlých šípů. Tázací lístečky se jim ale nepočítají, body obdrží tedy jen za ježky a za lístky Rychlých šípů, které jim zůstanou.

Žluté špendlíky (životy)

 • Aby se hráč mohl vydat získávat ježky a další lístky, musí mít u sebe alespoň jeden život (na začátku obdrží každý 3).
• Tyto životy si mohou hráči (stejně jako ježky) mezi sebou předávat.
• O životy může hráče připravit jenom Jedovatý dědek. Pokud hráč přijde o poslední život, může si jej vypůjčit pouze od spoluhráče, který s ním byl v době, kdy k tomu došlo. V jiném případě se nemůže hráč účastnit hry, dokud si (za určitý bodový obnos -mínus body) nevyřídí na středisku život nový.

Pro všechny během hry platí tyto zákazy:

• přebíhat přes silnici
• ublížit protihráči
• rušit klid a dělat rozruch
• pohybovat se mimo vyznačené území
• jakkoliv se přemisťovat přes koleje
• pohybovat se v domech, i když v něm bydlíte

Všichni hráči musí během hry poslouchat příkazy organizátorů!

 Po hracím území se budou pohybovat dozorci kontrolující regulérnost hry. V případě nejasností se nejlépe ihned nebo při hře zeptejte organizátorů. Pokud někoho uvidíte porušovat pravidla, máte to možnost nahlásit na konci hry během vyhodnocování.